Tips til dit visitkort

Du har helt sikker modtaget rigtige mange visitkort. Men hvor mange af dem kan du egentlig huske? Og vigtigst af alt, hvor mange af dem har du brugt? Ikke særligt mange vel? Det er fordi, at de færreste rent faktisk gør sig de store overvejelser om, hvad der skal stå på deres visitkort. De tager blot en eller anden skabelon og følger den. Men ønsker du at have et visitkort, som folk rent faktisk tager handling på, bliver du nødt til at gøre dig nogle overvejelser. Og disse overvejelser skal vi se nærmere på nu. Jeg har nemlig udformet en række tips, som du kan følge når du skal skabe dit personlige udtryk i form af et visitkort. Det er nemlig meningen, at hver eneste gang du overrækker dit visitkort til en person, at du kan være stolt når du gør dette. Stolt over, at dét kort udtrykker din personlighed og firma på en måde, som vækker opsigt og bliver husket. For hvis dit kort er så anonymt, at du knapt selv kan huske hvordan det ser ud, hvorfor så overhovedet lave det?

visitkort-tips

Benyt de forskellige råd herunder til at skabe et rigtig godt visitkort.

  • Hvis du kan, så undgå at bruge et hvidt kort. Stort set alle visitkort er hvide, men det skal dit ikke være. For du er ikke ligesom alle andre.
  • Lad være med at bruge tryk, som du kan mærke. Dette hører fortiden til!
  • Du kan få visitkortet UV lamineret. Dette betyder, at kortet er beskyttet mod snavs og skinner mere end normalt. Sørg for, at det kun er den ene side, som er lamineret da folk som regel godt kan lide, at skrive på visitkort.
  • Sørg for, at folk kan kontakte dig på forskellige måder. Ikke alle, kan lide at ringe direkte til dig. Andre vil hellere sende en email. Eller måske kontakte dig via LinkedIn? Sørg for, at giv modtageren mindst 2 muligheder for at kontakte dig.
  • Inkluder dit slogan på kortet. Fortæl modtageren præcist hvad det er, du gør for dem. Lad sloganet være på forsiden af kortet – så er der intet at tage fejl af.
  • Vær tro mod dit brand og virksomhed. Sørg for, at dit visitkort er en forlængelse af din allerede eksisterende visuelle profil.
  • Hold visitkortet simpelt. Der bør aldrig være for meget information på kortet. Sørg for, at kun det absolut essentielle er inkluderet og sørg for, at der er lidt “luft” på kortet.
  • Brug maksimum 2 forskellige skrifttyper. Typisk er det en god ide, at lade overskriften være én skrifttype og brødteksten en anden.
  • Undgå for så vidt muligt store bogstaver. Eksperimenter med store bogstaver. Lad eventuelt dit slogan være i store bogstaver, men brug små bogstaver udover dette.
  • Brug bagsiden af visitkortet til noget. Dette er ofte overset, men er en perfekt mulighed for at kommunikere endnu flere budskaber til modtageren. Hvad med at nævne de 3 fordele kunden får ved at lave forretning med dig?
  • Hvis du primært bruger dit visitkort til at ‘netværke’ med, så sørg for at inkludere et billede af dig selv. Folk er langt bedre til at huske ansigter end navne. Ved at sætte et billede af dig selv på kortet, gør du det nemmere for folk at huske dig.

Dette var altså en række råd til, hvordan du laver “det perfekte visitkort”. Sørg for at brug disse tips næste gang, du skal have et nyt visitkort – det betaler sig. Står du og mangler visitkort lige nu? Så bestil dem online hos dette trykkeri.

This entry was posted in Ikke kategoriseret. Bookmark the permalink. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback-adresse.